Тема: Образотворче мистецтво. Художня культура «розстріляного Відродження». Український авангард. Архітектура. Скульптура
Мета уроку: Познайомити учнів із образотворчим мистецтвом України 20-30 років ХХ століття. Дати знання про поняття «розстріляного Відродження» України. Виховувати патріотичні почуття через призму проведення паралелей сучасності та минулого.
Обладнання: підручник «Художня культура» 10 клас Л.В. Климова; слайд-шоу по темі; картки з додатковою інформацією по темі;
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Кількість годин в тиждень: 0,5
Місце проведення: мультимедійний кабінет
Домашнє завдання:
Підручник «Художня культура» §25-26 (ст. 121-130),
Підготувати повідомлення на тему:
- «Життєвий та творчий шлях М.Бойчука»
- «Життєвий та творчий шлях А.Базилевича»
- «Життєвий та творчий шлях Т.Яблонської»
Практична робота:
- Створити презентацію «Українська література у творах художників-графіків»
План уроку:
№ |
час |
Частина уроку |
Робота учителя |
Робота учнів |
1 |
5хв. |
Організаційна частина:
|
|
|
2 |
35хв. |
Основна частина:
(ознайомлення із матеріалом (слайд-шоу))
|
Демонстрація матеріалу (слайд-шоу)
Акцент уваги учнів у матеріалі що вивчається на найактуальнішому |
Відповіді на запитання. Участь у обговоренні проблемних питань
Учні по черзі читають матеріал з підручника та записують виділений текст у робочі зошити |
3 |
5хв. |
Заключна частина
|
Виставлення оцінок |
Записують домашнє завдання |
Хід уроку:
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань:
- Пригадаймо, що таке художня культура?
- Якими історичними подіями знаменні 20-ті та 30-ті роки на Україні?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд 1
На сьогоднішньому уроці ми з вами розпочнемо вивчати 4 розділ підручника «Художня культура України ХХ сторіччя»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Найпомітнішими Подіями в образотворчому мистецтві стали відкриття Української академії мистецтв, початок роботи школи під керівництвом М.Бойчука, талановиті роботи Г.Нарбута, В.Кричевського, О.Мурашка.
Слайд 6
В царині музики плідно працювали композитори О.Кошиць, М.Леонтович, Л.Ревуцький, Г.Верьовка, Б.Лятошинський. Почато розвиватися українське кіномистецтво.
Слайд 7
Слайд 8
На противагу «українському Відродженню» двадцятих років, тридцяті роки називають добою «розстріляного Відродження».
Слайд 9
Пропоную для обговорення два запитання, які можуть привезти до цікавих висновків:
Слайд 10
Прошу зачитати інформацію про поняття «український авангард» (один із учнів зачитує текс із підручника):
«Поняття «український авангард» введено у вжиток французьким мистецтвознавцем Наковим для виставки, улаштованої в Лондоні 1973 року. саме тоді Захід уперше побачив праці світового рівня невідомих авангардистів України – В.Єрмилова і О.Богомазова. Ця подія привернула увагу до видатних українських майстрів авангарду – К.Малевича, Д.Бурлюка, В.Татліна, роботи яких набули популярності в усьому світі.»
Слайд 11
Казимір Малевич – художник-авангардист, один із засновників супрематизму і кубофутуризму, педагог, теоретик мистецтва.
Слайд 12
Слайд 13
Слайд 14
Самостійна робота з підручником:
Ст. 124 (учні самостійно ознайомлюються із матеріалом про живописців-авангардистів О.Богомазова та Г.Набута.
Слайд 15
Робота із електронним словником:
Учні знаходять у електронному словнику значення термінів «Раціоналізм» та «конструктивізм».
Робота із підручником:
Учні зачитують інформацію із підручника ст. 125.
Слайд 16
Слайд 17
Слайд 18
Слайд 19
Слайд 20
Ще за життя ім’я архітектора Владислава Городецького було овіяне легендами, а його дивовижні витвори стали не лише відомими, але й улюбленими. У творчому доробку славетного зодчого храми, палаци, маєтки, музеї, лікарні, фабрики та ін. В історію архітектури митець увійшов як будівничий модерну.
Слайд 21
Робота із підручником:
Учні зачитують інформацію із підручника ст. 126.
V. Робота з підручником:
Завдання: прочитати навчальний матеріал у підручнику та виписати прізвища скульпторів та їх найвідоміші роботи у таблицю:
М.Манізера (спільно з Й.Лангбарда) |
Пам’ятник Т.Шевчунку (Харків) |
Іван Кавалерідзе |
Пам’ятник княгині Ольги (Київ) Т.Шевченко (Ромни) Т.Шевченко (Полтава) Г.Сковорода (Лохвиці) Пам’ятник Артему (Артемівськ) Пам’ятник Артему (Святогорськ) Ярослав Мудрий (Київ) |
Василь Бородай |
Монумент Батьківщина-мати (Київ) Пам’ятник Кобзареві (Нью-Йорк) Портрети: П.Панча, П.Тичини, Л.Ревуцького, Т.Яблонської Леся Українка (Київ) «Кий, Щек, Хорив та їхня сестра Либідь» |
Учні самостійно ознайомлюються із матеріалом у підручнику ст. 127-130.
Слайд 22
Слайд 23
Слайд 24
Слайд 25
ІV. Закріплення нового матеріалу:
- Назвіть відомих українських архітекторів ХХ ст. Чим визначена їх творчість?
- У чому полягає особливість архітектурного мистецтва перших десятиліть минулого століття?
- Яких відомих особистостей увічнили у своїх творах українські скульптори?
VІІ. Домашнє завдання
Слайд 26
VІІІ. Підсумки уроку.