Персональний сайт директора ЛНВК "ЗОШ І-ІІ ст. №24 - технологічний ліцей" ГРИНЧУК ЮЛІЇ

Меню сайту
Час минає!
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48
Друзі сайту

Марія Монтессорі

Марія Монтессорі сформулювала короткі заповіді-нагадування для батьків. Вони прості, але якщо вдуматися в кожну з них — це багатотомна мудрість в декількох словах. Хочаб один раз в рік прочитавши цей список заповідей дадуть можливість взаємовідносини з дітьми підняти на якісно новий рівень, після чого дитина виросте більш розвиненою і гармонійною особистісттю.

Заповіді-нагадування Марії Монтесорі:

1. Дітей навчає те, що їх оточує.

2. Якщо дитину часто критикують - дитина навчається засуджувати.

3. Якщо дитину часто хвалять - дитина вчиться оцінювати.

4. Якщо дитині демонструють ворожість - дитина вчиться битися.

5. Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості.

6. Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути несміливою.

7. Якщо дитина живе з відчуттям безпеки - вана вчиться вірити.

8. Якщо дитину часто ганьблять - вана вчиться бути винною.

9. Якщо дитину часто підбадьорюють - вона вчиться добре відноситись до себе.

10. Якщо до дитини часто бувають поблажливими - вона вчиться бути терплячою.

11. Якщо дитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненості у собі.

12. Якщо дитина живе у атмосфері дружбт і відчуває свою необхідність - вона вчиться знаходити в цьому світі любов.

13. Не говоріть погано про дитину - ні при ній, ні без неї.

14. Концентруйтесь на розвитку хорошого в дитині, так що в кінцевому результаті поганому не лишиться місця.

15. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, що звертається до Вас.

16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз, або пізніше виправити її.

17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку, і бути непомітним для тої дитини, яка уже все знайшла.

18. Допомагайте дитині засвоїти незасвоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ опікою, стриманісттю, тишою та любов'ю.

19. У зверненні до дитини завжди притримуйтесь найкращих манер - пропонуйте їй краще, що є у Вас самих.


Джерело: http://www.adme.ru/svoboda-psihologiya/19-zapovedej-marii-montessori-dlya-roditelej-682705/ © AdMe.ru

 

Марі́я Монтессо́рі (італ. Maria Montessori; *31 серпня 1870 — †6 травня1952) — італійський лікарпедагог, перша італійка, що стала доктором медицини; прославилася розробкою педагогічної методики званої методика Монтессорі. полягає вона на вільному розвитку дітей. На відміну від шкільної системи,де знижується активність дітей,символом цього для неї є "шкільна парта". Монтессорі вважала,що головним завданням освіти є підтримувати спонтанність і творчість дітей,забезпечення їх всебічного розвитку: фізичного,духовного,культурного і соціального.Відкрила явище поляризації уваги у дітей. В 1907 році відкрила дитячий садок Casa Dei Bambini (укр. Дім дітей)

Народилася в К'яравалле (Центральна Італія, провінція Анкона) в родині фінансового службовця. Її мати була племінницею відомого теолога і священика Антоніо Стоппани. Коли дівчинці виповнилося 12 років, батьки разом з нею переїхали в Рим, щоб дати дочці гарну освіту. У 14 років Марія почала цікавитися математикою, і цей інтерес вона не втратила до кінця життя. Батьки хотіли, щоб вона стала вчителькою, адже в той час це була практично єдина професія, відкрита для жінок. Однак Марія відхилила цей шлях. У 1886 - 1890 роках вона відвідувала загальноосвітню школу з технічним нахилом, в якій навчалися тільки хлопчики, що для того часу було забороненим.

По закінченню школи Марія вступила до Римського університету на факультет математики та природничих наук, але незабаром її інтереси змістилися в область біології та медицини. У 1892 році Марія закінчила медичні підготовчі курси. І хоча жінкам в той час не дозволялося вивчати медицину, Марія все ж твердо вирішила бути лікарем, і стала студенткою медичного факультету.

У 1895 році Марія почала працювати асистентом у лікарні, а в 1896 році захистила дисертацію з психіатрії. Вона була першою жінкою в історії Італії, яка закінчила курс медицини стала першою в Італії жінкою, яка здобула вчений ступінь доктора наук доктором.

Працюючи в університетській клініці, Монтессорі отримала приватну практику. Тут відбулася її перша зустріч з дітьми з обмеженими можливостями. Ніхто не сприяв розвитку цих дітей. Ніщо не могло спонукати їх до активної корисної дії. Оточуюча обстановка не сприяла цьому. Саме тоді, спостерігаючи за цими дітьми, виникла і укріпилась думці, що для дітей як хворих, так і здорових - необхідно спеціальне розвиваюче середовище, в якому будуть сконцентровані всі знання про навколишній світ, представлені через еталони основних досягнень людської думки, а дитина повинна пройти шлях людини в цивілізацію в дошкільному віці. Таке середовище Монтессорі вибудовувала відповідно до потреб кожної дитини.

У 1898 році Марія Монтессорі стала директором Ортофренічного інституту, школи для відсталих дітей, від яких відмовились батьки, а держава, яка взяла їх під свою опіку, зовсім не піклувалась про них. З її приходом в інститут, Марія почала вимагала неодмінно шанобливого ставлення персоналу до хворих. Паралельно Марія вивчала праці французьких психіатрів - Едуарда Сегена і Гаспара Ітара, і дійшла висновку, що недоумство - це проблема більш педагогічна, ніж медична. Її слід вирішувати не в лікарнях і клініках, а в дитячих садках і школах. Саме в період з 1898 - 1900 відбувається становлення Монтессорі як педагога.

Світову славу і визнання Марія Монтессорі здобула у зв'язку із розробленою нею педагогічною системою, що отримала назву «педагогіки Монтессорі». Перша «школа Монтессорі» була відкрита нею 6 січня 1907 року в Римі. Методи, що ґрунтувалися на досвіді роботи в цій школі, були пізніше успішно розвинуті і вдосконалені і, попри критику в наступні роки, досі залишаються популярними в багатьох країнах світу.

Після того, як робота Монтессорі в римському Будинку Дитини отримала широку популярність, на її метод звернули увагу в Північній Америці (близько 1913), хоча цей інтерес пізніше поступово згас.

Марія Монтессорі, окрім Італії, довгі роки жила і працювала в Каталонії і Нідерландах.

З Нідерландів, де вона знаходилася до 1936 року, Монтессорі, за запрошенням Теософського Товариства, переїхала до Індії, де вона читала лекції в МадрасіКарачі та інших містах, а пізніше відкрила свою школу в Кодайканалі (англ.Kodaikanal[1]), яка функціонувала під час Другої світової війни. Після Індії вона поселилася в Нідерландах і проживала там до кінця свого життя. Померла Марія Монтессорі у 1952 році в (Ноордвік-ан-Зеє). Міжнародна Монтессорі-Організація (AMI) була також заснована в Нідерландах у 1929 (діє по сьогодні). Син Марії Монтессорі Маріо очолював цю організацію до своєї смерті (1982).