Гринчук Юлія Юріївна
учитель художньої культури ЛНВК №24
Ессе-представлення
- У ту хвилину коли я заходжу до учнів на урок, я перестаю бути директором. Тобто, я залишаюсь на посаді, але вимикаю функцію адміністрування навчально-виховного процесу у навчальному закладі.
- Учитель художньої культури… Не просто ретранслятор інформації чи домашніх завдань на самоопрацювання, а учитель. За мету на уроці, маю не лише навчити, дати знання та поінформувати, а прошептати у саму душу кожного учня, що він – особистість, допомогти їм розгледіти це в собі засобами мистецтва: почути свою душу у музиці, побачити своє внутрішнє у живописі і створити своє «я» у творчому пориві. А у відповідь маю щире захоплення учнів, відкритим мною, світом мистецтва.
- Педагогічне кредо: «Особистість виховує особистість» вибране мною не випадково, адже лише справжня особистість може запалити своїм вогнем навколишніх та заставити горіти очі учнів. Звичайно я не претендую на ідеальність та й не варто боятися досконалості – вона для нас всіх недосяжна, але прагнути варто.
- В наш інформаційний вік не випадково обрана проблема над якою я працюю. Сформувати і розвинути загальнокультурну компетентність учнів можливо лише через використання інформаційно-комунікативних технологій. Адже, для підготовки до уроку художньої культури держава нас забезпечила лише 1 підручником на 2 у 9 класах, та по 1 підручнику (який у педагога) в 10 та 11 класах, тай відвідати більшість музеїв та галерей ми маємо змогу лише на моніторі.
- Виходячи із вищесказаного вбачаю своїм завданням - збагатити емоційно-естетичний досвід учнів, сформувати культуру почуттів, пробудити особистісно-пізнавальне ставлення до мистецьких цінностей, прищепити учням розуміння зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини.
- Методична система викладання художньої культури спрямована на розвиток таких якостей учнів, як ініціативність, самостійність, креативність, критичність. Саме для цього пріоритет надається особистісно-зорієнтованим технологіям.
- Для того, щоб досягнути вищезазначеної мети мною використовуються та впроваджується на уроках та позаурочних заходах сучасні медіа-засоби, комп’ютерні технології та особливо активно в процесі викладання предмету використовуємо мережу Інтернет. Власне третій рік функціонує персональний сайт на якому є закладка «Блог учителя художньої культури» де розміщений поурочний матеріал 9, 10, 11 класів, з відео вставками для демонстрації матеріалу на уроках та можливості використання у дистанційному навчанні. Окрім теоретичного матеріалу на сайті розміщено словник та опитувальник до кожної теми.
- Однією з умов ефективного впровадження художньої культури є створення художньо-естетичного середовища в навчальному закладі: створення виставки учнівських малюнків, виставки учнівських творчих робіт, запрошення у навчальний заклад артистів, музикантів, організація зустрічей з письменниками та поетами області; активна взаємодія з навколишнім соціокультурним середовищем, закладами культури: відвідування музею Волинської ікони, художнього та краєзнавчого музеїв, відвідування театру та концертів філармонії.
- Опановуючи зміст предмету, учні призвичаюються до розуміння рідної та інших культур, до ідей відкритості, набувають ціннісно-орієнтованих нахилів, комунікативних та емпатичних умінь, що дозволяють їм сприймати вітчизняну та інші культури не пасивно, а розуміти, відчувати та інші культури не пасивно, а розуміти, відчувати та виявляти пошану до їх носіїв.
- Отже, ціль поставлена велика та недосяжна, але як сказав Оноре де Бальзак «Щоб дійти до цілі, перш за все до неї необхідно йти».