Персональний сайт директора ЛНВК "ЗОШ І-ІІ ст. №24 - технологічний ліцей" ГРИНЧУК ЮЛІЇ

Меню сайту
Час минає!
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48
Друзі сайту

Співпраця з Волинським технікумом НУХТ

Сайт ВТ НУХТ http://vtnuft.volyn.ua/
Ми виховуємо не носіїв знань, 
а людину, яка повинна жити в суспільстві 
і приносити йому користь
В. Сухомлинський


Правильний вибір професії або роду занять – це визначення успішності всього життя особистості. Цей вибір збігається із закінченням основної чи старшої школи. Розуміючи, що великою мірою  від навчального закладу залежить готовність молодої людини до професійного вибору і до прийняття відповідальності за нього пріоритетним напрямком вибрали для себе саме створення оптимальних умов для розвитку навчально-пізнавальних та професійних інтересів, нахилів, здібностей та потреб учнів технологічного ліцею.

Так як одним із найважливіших напрямів реформування освіти в Україні є реалізація Концепції профільного навчання в старшій школі, то ми розробили таку модель профільного навчання, яка є адаптованою до умов регіону та можливостей (кадрових і матеріальних) нашої освітньої установи і забезпечує рівний доступ учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової професійної підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства. Дана модель є моделлю закладу освіти нового типу - центру професійної підготовки учнів старшої школи, що є надзвичайно потрібним в умовах переходу старшої школи на обов’язкову профільну, яка спрямована на забезпечення потреб громадськості і потреб держави саме у кваліфікованих спеціалістах робітничих професій. Це дало можливість нашим випускникам разом з атестатом про повну загальну середню освіту отримати свідоцтво про присвоєння робітничої кваліфікації. 

Саме з метою допрофільного навчання учнів основної школи, професійної підготовки учнів ліцею (10-11 клас) для окремих галузей виробництва (харчової та легкої промисловості, економіки та підприємництва, туризму, комп’ютерних технологій та інших сфер діяльності), допрофесійних і професійних запитів громадян, визначення соціального замовлення регіону створено комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 24 – технологічний ліцей - Волинський технікум Національного університету харчових технологій» (установчий договір від 05.02.2007 р.).

         Завдяки співпраці з ВТ НУХТ  навчальний заклад має можливість:

·        використовувати матеріальну базу ВТ НУХТ (навчальні кабінети, лабораторії, майстерні) для вивчення спеціальних дисциплін та проходження навчальної практики учнями технологічного ліцею;

·        забезпечити належний кадровий потенціал  для викладання профільних дисциплін і спецкурсів;

·        дати можливість ліцеїстам отримати за шкільною партою паралельно з повною загальною середньою освітою робітничу кваліфікацію.

  

Структура технологічного ліцею складається з навчального та технологічного відділень, де професійне навчання ліцеїстів здійснюється  за такими напрямками:

·        фінанси і кредит, комерційна діяльність,

·        розробка програмного забезпечення,

·        туристичне обслуговування,

·        виробництво харчової продукції

за рахунок щорічно виділених рішенням виконкому Луцької міської ради додаткових годин на ліцейні класи, для творчої науково-дослідницької

співпраці з вищими навчальними закладами.

За результатами діяльності у складі НВК, постійного моніторингу РНД учнів як із загальноосвітніх так із профільних дисциплін можна стверджувати, що можливість отримати професійну освіту стимулює інтерес учнів до  навчання, допомагає глибшому осмисленню та міцнішому засвоєнню навчального матеріалу, посилює відповідальність та покращує дисципліну.  У підсумку отримуємо вищий РНД учнів з профільних дисциплін від РНД із загальноосвітніх.  Жоден з учнів технологічного ліцею не показав початкового рівня навчальних досягнень з профільних дисциплін.  Адже, як свідчать результати опитування, саме до їх вивчення проявляють найбільший інтерес ліцеїсти.

Пріоритетним напрямком роботи у технологічному ліцеї є саме профорієнтаційна робота. Вона включає проведення різноманітних заходів з метою підготовки учнів до свідомого вибору професії: екскурсії, зустрічі з представниками різних професій, тематичні класні години, профорієнтаційні спецвипуски шкільної газети «Шкільний дзвінок», КВК, університет педагогічних знань для батьків, дні відкритих дверей у ВТ НУХТ та інших ВНЗ міста; спільні заходи з центром зайнятості.

Ми даємо можливість учням спробувати себе у тому чи іншому виді діяльності, адже саме це є визначальною умовою правильного вибору майбутньої професії.

Для учнів, які навчаються за таким напрямком спеціалізації як «Виробництво харчової продукції» на І курсі (10 клас) основний акцент робиться на технологію приготування їжі, а на ІІ курсі (11 клас) – на організацію обслуговування в закладах ресторанного господарства. Для практичних занять використовуються навчальні кухні-майстерні ВТ НУХТ та шкільна їдальня, де ліцеїсти мають можливість продемонструвати свої вміння та навички у професійному становленні як і учнівському та педагогічному колективам, так і батьківській громадськості, а також гостям нашого навчального закладу. Для учнів початкової та середньої школи традиційними стали проведення тематичних вечорів з обов’язковим майстер-класом  від ліцеїстів з приготування смачних страв і їхнім частуванням. Для педагогів – це майстер-клас з сервірування та обслуговування під час проведення тематичних семінарів, круглих столів та засідання педагогічної ради. Для батьків – це традиційні родинні свята в атмосфері сімейного затишку, великої любові, з відчуттями батьківської гордості та дитячої безмежної вдячності.  Традиційними стали і шкільні благодійні ярмарки в рамках місячника «Милосердя». Ідея поєднати свої професійні навички технологів із виробництва харчової продукції зі шляхетною метою – надати більш вагому матеріальну допомогу малюкам - отримала підтримку у вчительської та батьківської громадськості, а також припала до душі і вихованцям Волинського обласного спеціалізованого будинку дитини.

 Основний акцент для ліцеїстів, що навчаються за напрямком спеціалізації «Туристичне обслуговування», здійснюється на розробку, підготовку, рекламування і проведення туристичної екскурсії.  Традиційно майбутні агенти з організації туризму такі екскурсії розробляють навчаючись в умовах  навчально-туристичної фірми «Волинь-Кельце» (ВТ НУХТ) та проводять по визначних місцях «старого міста» у Луцьку (для учнів 3-5 класів) і Волинської області (8-10 класи), створивши шкільний центр «Зелена Волинь». Зокрема розробили, випробували і презентували у школі, а також представили на історико-географічний конкурс учнівської та студентської молоді «Історія міст і сіл Волині» такі туристичні маршрути: Забороль-Торчин-Затурці-Кисилин (переможці ІІІ етапу 2008 року), Олика-Тростянець-Домашів (переможці І етапу 2011 року), Луків-Ружин-Соловичі (переможці ІІІ етапу 2013 року).

Долучились до цього і майбутні фінансисти. Адже вивчення предметів економічного спрямування, яке є пріоритетним для них, дозволяє правильно зорієнтувались у ціновій політиці туристичного бізнесу. Виробленню їх професійних навичок сприяє й навчання за інноваційними технологіями в умовах навчально-тренувальної фірми «Волинь» у приміщенні ВТ НУХТ та проходження навчальної практики у семи відділеннях ПриватБанку м. Луцька.

Успішно вирішено і проблему підбору кадрового потенціалу для професійної підготовки ліцеїстів. Викладання профільних предметів та спецкурсів у ліцеї здійснюють викладачі, яким притаманні: глибокі знання предмету, особливості навчання як у загальноосвітньому, так і у вищому навчальному закладі, творчий підхід до навчання та виховання, можливість вносити корективи в зміст і методику навчального процесу, вміння впливати на розвиток особистості учня. Професійну підготовку ліцеїстів забезпечують  дванадцять викладачів з ВТ НУХТ і два викладачі з СНУ ім. Лесі Українки.

З метою підвищення професійної компетентності педагогів, стимулювання їх творчої активності, вироблення методичних рекомендацій, узагальнення і поширення результатів організації навчально-виховного процесу щодо створення умов  для розвитку навчально-пізнавальних та професійних інтересів, нахилів, здібностей та потреб учнів технологічного ліцею (10-11 клас) було проведено ряд методичних заходів. Традиційно щороку це:

·        круглий стіл на тему «Співпраця учасників навчально-виховного процесу як необхідна умова для реалізації принципу наступності в навчанні між старшою школою та ВНЗ» з викладачами ВТ НУХТ;

·        тематичні засідання педагогічних рад;

·        міські семінари: «Експериментальна робота у системі інноваційної освітньої діяльності» (2011р.); «Соціальні проблеми профорієнтації учнівської молоді. Пошуки раціональних засобів організації профорієнтаційної роботи» (2012 р.); «Експериментальна робота в структурі НВК» (2013 р.).



АНАЛІЗ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ  випускників-ліцеїстів

Серед тих, що уже продовжили навчання у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації 69 (82%) випускників навчаються у ВТ НУХТ за спорідненими спеціальностями зі скороченим терміном підготовки (згідно листа МОН України від 21.05.10 №1/9-358 «Щодо документів про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень кваліфікованого робітника»). Їх зарахування здійснювалось за результатами фахової співбесіди або за результатами сертифікатів ЗНО (на вибір вступників).  А випускники, які мають високий рейтинг у навчанні, ведуть активну громадську роботу, зараховуються на навчання у ВТ НУХТ (при наявності місць) за державним фінансуванням.

67% з числа випускників, які отримали робітничу кваліфікацію  касира ( в банку), продовжили навчання у ВНЗ на факультетах економічного спрямування.  49% з числа випускників, які отримали робітничу кваліфікацію офіціанта, підвищують свій освітній рівень у ВТ НУХТ здобуваючи професію техніка-технолога. 47% з випускників-агентів з організації туризму  вирішили свою майбутню трудову діяльність пов’язати саме зі сферою туризму, навчаючись у СНУ ім. Лесі Українки, НУХТ м. Києва та ВТ НУХТ за спорідненими спеціальностями.

Технологічний ліцей не лише готує своїх випускників до подальшого навчання у ВНЗ, а й дає можливість ліцеїстам спробувати себе в різних напрямках майбутньої трудової діяльності. Якщо учень помилився у виборі, а на помилку він має право, то може змінити своє рішення. У цьому НВК надає своїм вихованцям можливість реального вибору. Досвід переконує, що система організації професійного навчання у ліцеї  допомагає підліткам своєчасно зорієнтуватись у виборі професії.

У НВК створено оптимальні умови для розвитку навчально-пізнавальних та професійних інтересів, нахилів, здібностей та потреб учнів технологічного ліцею: враховано освітні потреби і природні нахили ліцеїстів (діагностика, анкетування учнів та їхніх батьків, рекомендації педагогів), підібрано якісний кадровий склад педагогічних працівників, покращено матеріально-технічну базу ліцею (за рахунок ВТ НУХТ), здійснено навчально-методичне та нормативне забезпечення навчально-виховного процесу. 

Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів   № 24 – технологічний ліцей» - Волинський технікум Національного університету харчових технологій є реальною моделлю нової форми безперервної освіти.  Тим самим ми забезпечуємо виконання основних завдань профільного навчання в згідно Концепції профільного навчання у старшій школі.   І саме тісний зв'язок наших навчальних закладів сприяє запровадженню нових, прогресивніших технологій навчання та виховання. А це завдяки сприянню і підтримці управління освіти  Луцької міської ради та виконавчого комітету Луцької міської ради, дозволило нам створити дійсно оптимальні умови  для розвитку навчально-пізнавальних та професійних інтересів, нахилів, здібностей та потреб учнів старшої школи, для  неперервної освіти впродовж усього життя,  для повноцінної підготовки професійно орієнтованої особистості.

 Сьогодні з впевненістю можна сказати, що ВИПУСКНИК технологічного ліцею:

·        розвинена особистість,

·        готовий до вибору та побудови професійної кар’єри,

·        готовий до побудови основного та альтернативного освітньо-професійних маршрутів,

·        професійно підготовлений до ефективної праці в умовах сьогодення.